Succesrig markedsføring i Tyskland: Tysk hjemmeside

mar 15, 2017

[vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column][vc_column_text]Når du vil præsentere dig og din virksomhed for tyske kunder, er det en god idé at have en tysk hjemmeside. Men en hjemmeside er mere end et flot grafisk design, du skal også tænke på søgemaskineoptimering, indhold, sprog, billeder og kulturforskelle og ikke mindst huske de lovformelige krav, der er noget skarpere end i Danmark.

Hjemmesiden er dit ansigt udadtil på nettet  – og det er simpelthen ikke nok bare at oversætte hjemmesidens tekster fra dansk til tysk. Der skal være styr på de tyske fagudtryk indenfor din branche, talemåder og grammatik skal være korrekte, for at din virksomhed fremstår seriøst. Domænenavn og indhold skal give mening for tyske kunder, husk også at få menupunkterne med og glem endelig ikke at linke til de rigtige sider. Undersøg, om indholdet virkelig giver mening for en tysker eller om der er udtryk, som kun kendes og bruges i Danmark.  Hvis din hjemmeside virker uprofessionel, søger brugerne informationer et andet sted.

Husk også, at der er andre lovpligtige krav til en tysk hjemmeside end til en dansk: Den skal bl.a. indeholde et “Impressum” og “Datenschutzhinweise”. Et tysk impressum skal minimum indeholde navn, adresse og kontaktoplysninger på ejeren af hjemmesiden. Og de lovformelige informationer skal fremgå tydeligt og let tilgængelige på siden.

Vidste du, at der i Tyskland gælder nogle særlige regler, når det handler om at beskytte kunders data? De tyske regler om databeskyttelse er generelt mere restriktive end de danske. Hvis du f.eks. indsamler data fra din tyske hjemmeside med Google Analytics, skal du huske ip-anonymisering og du skal indgå en kontrakt med Google.

Reglerne gælder også for udenlandske virksomheder, som har en hjemmeside, der direkte er rettet mod det tyske marked og mod tyske kunder.

Sådan får du trafik på din tyske hjemmeside:

  • Tænk over domænenavn – tænk tysk !
  • Læg hovedvægten på dit produkt eller din ydelse
  • Fokuser på at skabe godt og relevant indhold
  • Skriv korrekt og præcist og brug de rigtige fagudtryk
  • Husk at oversætte alle tekster, også på billeder
  • Brug tysk søgemaskineoptimering (SEO)
  • Tilbyd social deling på din hjemmeside
  • Vær opmærksom på de lovpligtige krav i Tyskland

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”50px”][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column][vc_column_text]

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]