[vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column][vc_column_text]Tyskland er med over 80 mio. indbyggere det største eksportmarked for danske virksomheder. Så har man planer om at komme ind på det tyske marked, kan det godt betale sig at kende sin målgruppe.
Udforsk det tyske marked og dine produkters chancer, inden du starter i Tyskland. Kig på dine konkurrenters priser, omkostninger og tilbud. Jo bedre du kender dem, desto mere effektivt kan du udnytte dine ressourcer. Find ud af, hvilke svagheder dine konkurrenter har, og om du kan muligvis udnytte disse til din fordel.
Hvem vil du sælge til? Brug tid på at finde ud af, hvem dine kunder er og hvor de er, så du får sendt dit budskab ud til den rette målgruppe. Find frem til, hvilke behov, præferencer og økonomiske muligheder de tyske kunder har. De kan være anderledes end hos dine danske kunder. Du kan kun opfylde dine kunders krav, hvis du kender dem fuldt ud.
Kend dine begrænsninger! Det tager tid at bearbejde det store tyske marked og derfor er det ofte en god idé at begynde med en enkelt region eller en delstat. Og frem for alt: Vær tålmodig, der kan godt gå et stykke tid, inden du får den første ordre hjem.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”50px”][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column][vc_column_text]Susanne Schlüter, markedsføring og kommunikation
NNC GmbH – Dansk-Tysk kommunikationsbureau[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]