[vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column][vc_column_text]Mange danske virksomheder, som ønsker at være aktive på det tyske marked, undervurderer de i Tyskland gældende konkurrenceretslige regler eller ved slet ikke at de findes. Men det kan godt betale sig, at gøre sig bekendt med de konkurrenceregler, som gælder for ens virksomhed og dens produkter. Disse består ofte af regler, som tvingende kræver visse oplysninger af virksomheden.
Det er for eksempel
- pligten til kolofon på hjemmesiden,
- pligten til oplysninger om databeskyttelse på hjemmesiden,
- forbruger-vejledning med hensyn til tilbagekaldelse og
- yderligere pligt-oplysninger i online-shops samt
- tvingende regler for mærkning af bestemte produkter.
Misligholder man disse regler, kan konkurrenter og visse foreninger i Tyskland meddele påbud. Bortset fra de betydelige omkostninger kan dette også have vidtgående retslige konsekvenser, især for fremtiden. Derfor burde virksomheder, som vil være aktive i Tyskland, indhente informationer og blive rådgivet af en fagkyndig tysk advokat i god tid.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”50px”][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” type=”full_width” text_align=”left” css_animation=””][vc_column][vc_column_text]Daniel v. Oldershausen, Rechtsanwalt (tysk advokat)
HOECK SCHLÜTER VAAGT – Rechtsanwälte Partnerschaft mbB[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]